Бруд у під’їздах та сміття біля дому – прикра, проте цілком реальна ситуація для більшості українських багатоквартирних будинків. Подолати цей безлад можна. 


Для цього необхідно звернутись до підприємства, яке на підставі договору надає вам послугу з утримання будинку, споруд та прибудинкових територій. Перелік послуг, які надають такі підприємства вказаний у Законі України "Про житлово-комунальні послуги" та може включати наступне: 

а) прибирання внутрішньобудинкових приміщень та прибудинкової території;

б) санітарно-технічне обслуговування;

в) обслуговування внутрішньобудинкових мереж;

г) утримання ліфтів;

д) освітлення місць загального користування;

е) поточний ремонт;

є) вивезення побутових відходів тощо.


Пам’ятайте, що послуга з вивезення побутових відходів може бути як окремою комунальною послугою і мати свого виконавця, так і бути однією зі складових послуги з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій. 

Розмір плати за утримання будинку і споруд та прибудинкової території розраховується множенням тарифу на загальну площу квартири або нежитлового приміщення.

У разі перерви в наданні, ненадання або надання не в повному обсязі послуги, ви маєте право на перерахунок. На сьогоднішній день порядок проведення перерахунків плати за послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій визначено Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2013 р. №970. Акт-претензія від споживачів надається за встановленою формою та реєструється уповноваженими особами виконавця у журналі реєстрації актів-претензій.

У разі прийняття виконавцем рішення про задоволення претензії, перерахунок проводиться:

• протягом наступного місяця з дати отримання виконавцем акта-претензії. 

• для усіх споживачів будинку, яким не були надані послуги.

Інформація про проведення перерахунку наводиться виконавцем у платіжному документі та/або розміщується на власному веб-сайті із зазначенням даних про перерви в наданні послуг, ненадані або надані не в повному обсязі послуги, суму та період перерахунку. У разі незгоди між виконавцем і споживачем спір вирішується у судовому порядку.

Якщо ж виконавець систематично не виконує свої обов’язки, то вам необхідно подбати про зміну виконавця.

 

Як можна обрати або змінити виконавця житлово-комунальної послуги?

Співвласники багатоквартирного будинку (власники квартир та нежитлових приміщень) можуть самостійно обрати або змінити виконавця житлово-комунальних послуг. У разі, якщо вони цього не зробили, виконавця послуг визначає орган місцевого самоврядування відповідно до Порядку визначення виконавця житлово-комунальних послуг у житловому фонді.

Новообране підприємство, яке буде надавати Вам житлово-комунальні послуги, повинно: 

– укласти з кожним власником квартири договір з чітким переліком послуги; 

– розрахувати тариф на утримання будинку і споруд та прибудинкової території;

– розмістити у відповідних ЗМІ інформацію про намір змінити або встановити новий тариф по будинку;

– затвердити новий тариф в органах місцевого самоврядування.

 

Проте, яка б компанія не надавала б вам житлово-комунальні послуги з утримання будинку та прибудинкової території, пам’ятайте, що всі співвласники будинку повинні:

1) відповідати за дотримання правил чистоти в будинку;

2) забезпечити виконання всіх робіт по підтриманню чистоти;

3) контролювати якість та своєчасність виконання таких робіт. 

 

Досвід свідчить, що краще з цим можуть впоратися співвласники, які створили ОСББ.